Mówi się, że reklama to dźwignia handlu. Czy to prawda? A jak Państwo myślicie? Skąd kojarzycie większość produktów, których nawet nie mieliście w dłoniach? Oczywiście, że z reklamy. Uważamy, że zarówno początkujący biznesmeni jak również ci bardziej doświadczeni powinni regularnie inwestować swoje pieniądze w reklamę. Nie ma nic lepszego jak zdobywanie kolejnych klientów dzięki skutecznemu promowaniu swoich produktów. Nie ma też nic lepszego jak czerpanie zysków dzięki skutecznej reklamie.
ABC reklamy
Kiedy tak się zastanawiacie dlaczego reklama jest skuteczna, to pewnie dochodzicie do wniosku że to zasługa haseł reklamowych oraz bannerów graficznych. Po części jest to prawda. Ciekawe hasło okraszone nutką ciekawej palety kolorystycznej może zdziałać cuda. Ale czy tak pracuje większość firm? Czy większość firm rzeczywiście inwestuje swoje pieniądze w jakość reklamy, a nie miejsce ich umieszczenia? Oczywiście, że miejsce będzie tutaj najważniejsze.
ABC reklamy – brzmi to dosyć prosto, ale jedno zdanie zdradzi całe abecadło. Reklama to przede wszystkim psychologia. Psychologia to także podświadomość, zatem reklama ma zostać zapamiętana przez szerokie grono konsumentów. Jakie miejsca gwarantują zapamiętanie reklamy? Oczywiście torby papierowe z których codziennie korzystając nosząc w nich zakupy. Z doświadczenia wiemy, że większość ludzi zwraca uwagę na reklamę torebkową tylko w dwóch przypadkach. Pierwszy to wtedy, gdy mijamy kogoś niosącego papierową torbę z reklamą, a drugi przypadek to wtedy, gdy rozpakowujemy towar z siatki na stole po powrocie z zakupów. Obywa te przypadki gwarantują jedno – rozpoznawalność reklamy.
Torby reklamowe są używane od wielu lat. Wiele firm wydaje krocie dla firm drukarskich, aby mogły one wydrukować dla nich takie reklamy. Jest to znakomity chwyt marketingowy. Zresztą, zobaczycie to na swoim przykładzie. Wybierzcie się do jakiegoś większego marketu i spójrzcie na to, co jest napisane na każdej torbie papierowej. Jest to reklama jakiegoś produktu, a do niedawna była to reklama tylko i wyłącznie UE (torby ekologiczne). Koszt stworzenia kilku tysięcy takich toreb jest bardzo niski, a zasięg ogromny. Idąc przez miasto nie tylko setki ludzi gapi się na reklamówkę z reklamą poszukując loga firmy gdzie zrobiliśmy zakupy.
Dobrze. Wróćmy do analizy psychologicznej. Torby papierowe z nadrukiem to fantastyczna inwestycja na przyszłość. Ile można zarobić z takiej reklamy? To wszystko zależy od tego, co konkretnie reklamujecie i w jak dużym mieście przebywacie. Jeśli mieszkacie w Warszawie lub Krakowie, to zasięg Waszej reklamy będzie ogromny. Jeśli zaś mieszkacie w małej mieścinie, gdzie każdy siebie zna – macie problem. Istnieje jednak możliwość, aby torby z nadrukiem oddawać dużym supermarketom w większym mieście za darmo, w ramach reklamy. Wiele firm na takie coś się zgadza, a na efekty w postaci klientów nie trzeba długo czekać.
Ekologiczne nawyki są coraz to częściej propagowane nie tylko przez firmy dostarczające produkty z serii eko, ale także przez zwykłych przedsiębiorców i konsumentów, którzy rezygnują ze zwykłych reklamówek wykonanych z tworzyw sztucznych na rzecz toreb papierowych. Naturalnie pierwszy krok powinny wykonać firmy z branży handlu, które będą oferowały swoim klientom torby papierowe. Spora część stałych klientów na pewno doceni taką wielką zmianę i co najważniejsze rozniesie tę informację dalej, a co za tym idzie będzie to także wspaniały sposób na praktycznie darmową reklamę.
Czy to się opłaca?
Pytania odnośnie opłacalności zakupu toreb wykonanych z papieru lub innych materiałów ekologicznych równie często padają z usta przedsiębiorców jak i klientów. W jaki sposób najłatwiej odpowiedzieć sobie na takie pytanie? Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to niewątpliwie zależy Ci także na reklamie, więc zawsze będzie stawiać na wszelkiego rodzaju torby reklamowe wielokrotnego użytku. Wydawać by się mogło, że to te wykonane z plastiku są najbardziej pożądane przez klientów, bo wychodzą oni z założenia że są najbardziej wytrzymałe. Niestety jeśli weźmiemy dla przykładu cienkie torebeczki szybko zauważymy, że nie są one ani wytrzymałe, ani wcale wielokrotnego użytku. Niekiedy nawet nie da się donieść zakupów w takiej siatce, która po zapakowaniu towaru wręcz rozrywa się na strzępy. Przedsiębiorca traci wówczas sporo, bo mimo iż jest to zwykła reklamówka, to jednak ma na sobie wizerunek sklepu. A co pomyśli klient, jeśli taka reklamówka nie wytrzyma małych średnich zakupów? Oczywiście, że zyska on złą opinię w oczach danego klienta. Faktem jest, że jeszcze mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie papierowe torby są wytrzymałe i odpowiednie do transportowania zakupionych towarów. Ale niewątpliwie z biegiem czasu również i one zyskują swoich zwolenników. Osoby, które choć raz przetestowały takie paczki, zdecydowanie szybciej przechodzą na stronę ekologicznych reklamówek z papieru, które są dość chętnie przez nich kupowane. Jak się również okazuje, takie torby z nadrukiem są także świetną reklamą dla firm. Klient, który zakupi towary w danym sklepie i wyjdzie z niego zaopatrzony w dużą i obficie zapakowaną torbę papierową, z pewnością będzie kusił wzrok mijających go ludzi.